USA.QeX.cz

Salt Lake City

Ráno jsme se jeli podívat na Velké solné jezero. Docela dlouho jsme hledali, kudy se k němu dostat, až jako nejlepší varianta padlo počkat do devíti na otevření Saltaire.

Několik minut jsme šli přes pláž, na které bylo opravdu plno mrtvých ptáků v různém stádiu rozkladu (uhynuli na jaře na ptačí choleru). U vody seděla hejna a hejna statisíců drobných mušek a na okraji plno jejich larev.

Jezero je bezodtokové a voda v něm je několikrát slanější než běžná mořská voda.

Poté jsme vyrazili do olympijského městečka Park City, kde jsme navštívili muzeum (dospělý $10.00) a koukali na trénink akrobatického lyžování se zakončením ve vodě.

V suvenýrech jsme si za $3.72 koupili sůl ze Solného jezera.

Pak jsme zamířili na jih, ale protože nás GPS odvedla zpět do Salt Lake City, zastavili jsme se ve Wendy's na oběd. Obsluha trochu nezvládla můj požadavek na "typický produkt" (např. jako je Whopper typický pro BK). Prý je všechno typické. Nakonec jsem zvolil z nabídky něco, co mi přišlo nejtypičtější (burger) a ostatní to udělali také tak.

Dojeli jsme opět na Temple Square, zaparkovali podobně jako včera, vhodili dva čtvrťáky (abychom si posléze všimli, že v sobotu jsou dvě hodiny parkování zdarma) a vyrazili na včerejší obchůzku za světla. V krásně udělaném Visitor Center bylo plno vlezlých mormonů, tak jsme "utekli" a shodli se na tom, že večer se nám to tu líbilo více.

Dojeli jsme zpět ke kapitolu, abychom se v turistických informacích zeptali, kde leží pylon, na kterém plápolal olympijský oheň.

Přes spoustu červených na semaforu jsme se nakonec dostali až ke stadionu, u kterého se krčil poměrně malý pylonek. Vyfotili jsme ho, otočili auto a vyrazili dál, směrem na jih.

Ještě jsme se stavili ve Wal-Martu, kde jsem konečně objevil Dr. Peppera Cherry Vanilla, jak běžnou tak diet. Diet v 2L PET, běžnou v kartonu 12 plechovek. Diet jsem vzal hned, ale u plechovek jsem dost váhal... přeci jen 12 plešek je víc než jsem chtěl. Ale protože jsme si řekli, že si nebudeme upírat nic, co fakt chceme vyzkoušet, vzal jsem obě (karton plechovek vyšel na čtvrtinovou cenu, než by odhadem stál u nás - zde $2.40). Celý nákup stál $43.42.

Pak jsme jeli stále na jih, cílem bylo město Moab ležící kousek za národním parkem Arches. Cestou jsme za $51.70 natankovali a zastavili se na parkovišti u strip mallu, abychom zkontrolovali kapaliny v motoru (když teď budeme jezdit pouští). Všechno bylo OK.

Při té příležitosti jsme nakoupili v Dollar Store. Měli čokopreclíky Flipz, hurá! Nechali jsme tam celkem $19.83.

Na highway u silnice sedělo a načuhovalo cosi jako surikata.

Do národního parku Arches jsme dojeli v půl sedmé večer, takže jsme měli zhruba hodinu a půl na prohlídku. U vjezdu nikdo nebyl, jen automat. Na ceduli stálo, že držitelé Passu mohou projet, tak jsme projeli.

Viděli jsme všechny důležité arches (i když ne všechny, co jsme chtěli), co dokáže příroda je opravdu obdivuhodné. Z posledního místa jsme se vraceli už za šera, u pítka na parkovišti jsme fotili netopýry a při odjezdu nám přes cestu přeběhl kojot.

Dojeli jsme do obce Moticello, UT a po obhlídce cen jsme opět zakufrovali v hotelu Days Inn.